اخبار و رویدادها

در ابتدای این مراسم جوانبخت معاون آب و آبفای وزارت نیرو در مراسم تکریم و معارفه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های جهادی مهندس جعفری، مهندس امینی را یکی از مدیران باتجربه و تلاشگر در صنعت آب و فاضلاب خواند و بر توسعه خدمت رسانی به مردم در مسیر پیش رو تاکید کرد.
معاون آب و آبفای وزارت نیرو ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های مهندس جعفری، عنوان کرد: در طول سال های اخیر از یک طرف با محدودیت منابع روبرو هستیم و از طرف دیگر با شرایط اقلیمی که به سمت گرم و خشک تر شدن حرکت کرده است مواجه بودیم. یقینا مدیریت بخش آب در چنین شرایطی دشوار خواهد بود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در ابتدای کار با صدها پروژه زمین مانده برای تامین، توزیع و انتقال آب مواجه بودیم و با توجه به محدودیت منابع ناچارا مجبور به اولویت بندی شدیم. در این مسیر بخش مهمی از این پروژه ها منوط به آب و فاضلاب می شد و در طول ۲ سال گذشته با توجه به مشکلات موجود و کمبود منابع، اتفاقات خوبی در زمینه تامین آب مردم رخ داد.
جوانبخت در تقدیر از زحمات و فعالیت های صورت گرفته در امور آب و فاضلاب کشور، اظهار داشت: سخت کوشی فوق العاده در عرصه خدمت رسانی و توزیع آب و جمع آوری فاضلاب را در طی ۲ سال گذشته در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شاهد بودیم. اگر همه شرایط هم هموار باشد بازهم مسئله تامین آب با دشواری های بسیاری مواجه است و هر لحظه باید انتظار یک اتفاق و حادثه را داشت، اما ما از بحران هایی عبور کردیم که اگر مدیریت نمی شد ممکن بود شرایط دشوار و تنگناهای سختی را بر ما تحمیل کند اما خوشبختانه این اتفاقات در ۲ سال گذشته به خوبی مدیریت شد و اجازه داده نشد با چالش روبرو شویم.
جوانبخت حضور 2 ساله جعفری در صنعت آبفا کشوررا بسیار مغتنم و اثرگذار دانست و گفت: فعالیت جهادی در میدان عمل و تلاش های بی شائبه صورت گرفته و خدمات ایشان را فراموش نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مدیریت در آبفا کشور حساس و پرچالش است، عنوان کرد: مهندس امینی از مدیران با تجربه و تلاشگر صنعت آب و فاضلاب است و امیدواریم ایشان ادامه دهنده زحمات گذشته باشد.
معاون آب و آبفای وزارت نیرو در ابتدای صحبت های خود به مسئله فلسطین نیزاشاره کرد و گفت: جامعه بین الملل خودش را به خواب زده و این عرق شرم باید از پیشانی بشریت پاک شود. این اتفاق بلای بزرگی به جان رژیم صهیونیستی خواهد بود و روند اضمحلال آنها را سریعتر خواهد کرد.

برنامه 4 ساله را طی 2 سال عملیاتی کردیم
جعفری مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل سابق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تشریح اقدامات انجام شده طی دوران ۲ ساله مسئولیت خود گفت: برنامه ریزی ما در زمینه تامین آب، رقمی حدود یک میلیارد برای دوره ۴ ساله بود اما با تلاش های صورت گرفته، برنامه چهارساله را طی ۲ سال عملیاتی کردیم و توانستیم در ۲ سال ابتدایی، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب تامین آب داشته باشیم.
مدیرعامل سابق شرکت مهندسی اب و فاضلاب کشور حضور ۲ ساله در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را یک توفیق برای خود دانست و گفت: شرایط اقلیمی و سخت ۳ سال گذشته از یک سو و افزایش روز افزون مصرف از سوی دیگر، برنامه ریزی های منسجم را می طلبید و از همان ابتدا، توجه به شرایط را در کنار اجرای برنامه های پیش رو به صورت توامان پیش بردیم.
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته طی ۲ سال گذشته، عنوان کرد: اولین اقدام تامین آب روستاها و شهرها بود که در ۳ بخش برای آن برنامه ریزی کردیم. پروژه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در برنامه قرار دادیم و تلاش کردیم برنامه های تدوین شده را به بهترین نحو پیش ببریم.
وی به یکی از اقدامات مهم انجام شده در طول ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی ما در زمینه تامین آب، رقمی حدود یک میلیارد برای دوره ۴ ساله بود اما با تلاش های صورت گرفته، برنامه چهارساله را طی ۲ سال عملیاتی کردیم و توانستیم در ۲ سال ابتدایی، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب تامین آب داشته باشیم.
جعفری اجرای طرح جهاد آبرسانی را یکی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم دانست و افزود: ۳۵۰۰ روستا در جهاد آبرسانی به آب پایدار دسترسس پیدا کردند و این یکی از اقدامات مهم و ویژه ای بود که به نتیجه رسید.

مشاور وزیر نیرو خاطر نشان کرد: مسئله پساب را از همان روزهای اول در اولویت قرار دادیم و به دنبال چاره جویی جدی در این بحث بودیم. امروز مفتخریم که اعلام کنیم ۷۰۰ میلیون پساب را مدیریت کردیم. این در حالی است که تا پیش از آن، این رقم حدود ۲۷ میلیون بود و جهش بزرگی در این زمینه ایجاد شد.
جعفری نیز در ابتدای اظهارات خود با اشاره به جنایات صورت گرفته در فلسطین، حقوق بشر را یک لغلغه زبانی برای استکبار جهانی دانست و گفت: اتفاقات رخ داده در فلسطین دل هر انسانی را به درد آورد.

نیروی انسانی، ثروت و سرمایه اصلی صنعت آبفا
امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم تکریم و معارفه، حضور نیروی انسانی متخصص و قابل را بزرگترین سرمایه و ثروت این مجموعه دانست و بر استفاده از نیروهای داخلی صنعت آبفا در مسیر تکمیل و تطور فعالیت ها، تاکید کرد.
وی با بیان اینکه با پوست و گوشت این صنعت را لمس کردم و بر مشکلات و مسائل آن واقفم، عنوان کرد: با تلاش و کوشش گذشتگان در صنعت آبفا، امروز آب و فاضلاب بعد از ۳۳ سال از آغاز به کار آن، به ثروتی بزرگ به نام منابع انسانی قابل و متخصص رسیده است.
امینی همچنین یکی از مهمترین مسایل در سیر تطور و تکمیل فعالیت های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را استفاده از نیروی انسانی متخصص و داخلی صنعت آبفا دانست.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توسعه روزافزون صنعت آب و فاضلاب را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در ۳۳ سال گذشته که از عمر این صنعت می گذرد، اقدامات و فعالیت های گسترده ای در جهت ایجاد رفاه و دسترسی سراسری مردم کشور به آب پایدار صورت گرفته است.
وی افزود: ما می دانیم که با یکایک مردم ایران مواجه هستیم و رسته خدمت ما در درون خانه های مردم است. همین مسئله اهمیت فعالیت و تلاش را دوچندان می کند. از سوی دیگر نیز در مسیر تعیین شده برای پیش رو از جهاد آبرسانی و پساب گرفته تا پروژه های اضطراری، نیازمند همکاری و همیاری تمامی همکاران در مجموعه شرکت مهندسی هستیم.
امینی بحران های ۲ سال گذشته در سطح کشور را جزو دوره های سخت گذشته در تاریخ صنعت آب و فاضلاب کشور دانست و گفت: زحمات مهندس جعفری در این ۲ سال گذشته بر کسی پوشیده نیست و همگی ما شاهد تلاش های شبانه روزی ایشان برای حل مشکلات بودیم.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش همه همکاران شرکت مهندسی اب و فاصلاب کشور، بار امانت مسئولیت را به آیندگان به بهترین نحو تحویل دهیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در پایان بر انسجام و همکاری میان شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران و مجموعه آبفای کشور تاکید کرد.
امینی همچنین در ابتدای اظهارات خود با تسلیت شهادت مردم غزه و ابراز همدردی با مردم فلسطین، اظهار داشت: مردم فلسطین در جهت احقاق حق خود مورد ظلم و ستم رژیم متجاوز صهیونیستی قرار گرفته اند و بدون شک پیروز این میدان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید