اخبار و رویدادها

دو تفاهم نامه همکاری جهت ایجاد شهرک خورشیدی و همکاری در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با حضور معاون وزیر نیرو و استاندار استان آذربایجان شرقی منعقد گردید.

پنجشنبه (30 شهریور) تفاهم‌نامه همکاری شش جانبه در زمینه ایجاد شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی به منظور همکاری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های متولی در ایجاد شهرک و ترغیب و تسهیل سرمایه‌گذاری متقاضیان در احداث نیروگاه‌های خورشیدی، فی‌مابین زین‌العابدین رضوی خرم استاندار آذربایجان شرقی، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا)، سجاد مطلبی سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، رسول اسماعیل‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، اکبر فرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی و عباس حسامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز امضا شد.
این تفاهم‌نامه با هدف توسعه زیرساخت‌های لازم و ضروری صنعت برق کشور جهت ایجاد شهرک تخصصی انرژی خورشیدی، ترویج بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و حمایت از مشارکت بخش خصوصی در این حوزه امضا و مبادله گردید.
از مزایای ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در کشور می‌توان به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاران در حوزه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، عدم نیاز به اخذ مجوزها و استعلامات زمان‌بر در مقایسه با گذشته، تولید برق در مجاورت مصرف و کاهش تلفات در بخش انتقال برق و همچنین کمک به مرتفع نمودن مشکلات ناترازی برق اشاره نمود.
کمانی گفت: در گذشته برای اخذ مجوز نیروگاه‌ها دستگاه‌های متعددی باید مجوز صادر می‌کردند اما خوشبختانه در حال حاضر مجوزها به یکباره صادر می‌شود که موجبه تسهیل کار سرمایه گذاران شده است پس سرمایه گذاران می‌توانند بدون تردید وارد این حوزه شوند تا آینده کشور را بسازند.
همزمان با امضای این تفاهم نامه، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و بهینه سازی و ارتقای بهره‌وری برق در راستای توسعه زیرساخت‌های لازم در کشور، برای تولید برق تجدیدپذیر و پاک و حمایت از مشارکت بخش خصوصی در این حوزه و گسترش فرهنگ مدیریت مصرف انرژی برق از طریق بهینه‌سازی و ارتقای بهره‌وری انرژی در سطح مشترکین برق خانگی، اداری و صنعتی استان آذربایجان شرقی، فی‌مابین محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و زین‌العابدین رضوی خرم استاندار استان آذربایجان شرقی منعقد شد.
هدف از امضای این تفاهم نامه همکاری و بسترسازی در توسعه انواع انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک از طریق استفاده از ظرفیت کلیه ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط، به اشتراک‌گذاری اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی ساختگاه‌های مناسب جهت احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در این استان است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید